Zzp-portal biedt schildersbedrijven zekerheid

Ondernemen 10-10
Zzp-portal biedt schildersbedrijven zekerheid

De Betere Schilder is een partnership aangegaan met Avanti om geïnteresseerde schildersbedrijven een toekomstbestendige oplossing te bieden voor het werken met én als zzp'er. Het portal zorgt ervoor dat zowel zzp-schilders als opdrachtgevers (hoofdaannemer) zonder risico kunnen blijven werken met én als zzp’er. Beiden krijgen dan ook géén naheffingen of boetes met terugwerkende kracht. Het portal is namelijk volledig goedgekeurd door de Belastingdienst.

Zzp-portal biedt schildersbedrijven zekerheid

De samenwerking richt zich op de volledige naleving van de huidige wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie (DBA) en de aankomende wet verduidelijking beoordeling arbeidsrelaties en rechtsvermoeden (VBAR). Het portal dat via De Betere Schilder is te gebruiken biedt een oplossing. Nu en bij eventuele wijzigingen in de wet.

Samenwerking Belastingdienst

Het zzp-portal is uniek in zijn soort, omdat het is ontwikkeld in nauwe samenwerking met de Belastingdienst en voldoet aan de strengste eisen van wet- en regelgeving. Vanaf 1 januari 2025 worden de eerste fiscale controles en naheffingen in werking gesteld, maar door de integratie van horizontaal toezicht van de Belastingdienst, kunnen leden van De Betere Schilder gerust zijn: zij lopen geen risico op naheffingen of correcties met terugwerkende kracht.

Het portal is zowel voor opdrachtgevers (hoofdaannemer) als ingeschakelde zzp'ers te gebruiken. Erkend Betere Schilders kunnen bij De Betere Schilder een proefweek aanvragen tegen het tarief van slechts 1 euro per gebruikt uur. Daarna kan de opdrachtgever het portal gebruiken met een korting oplopend tot 46 procent per gewerkt uur.

Digitale afhandeling zzp-opdrachten

Nog geen lid? Dan kun je kortingen verwachten ter hoogte van het volledige lidmaatschap van De Betere Schilder (€390,- excl. btw). Het portal biedt een volledig digitale afhandeling van alle aspecten rondom zzp-opdrachten, waaronder contracten, opdrachtbevestigingen, urenregistratie en facturatie. Dit bespaart tijd en administratieve lasten, waardoor ondernemers zich kunnen focussen op hun vak. De Betere Schilder zet hiermee een grote stap in het bieden van zekerheid aan schilders in een steeds complexer wordende arbeidsmarkt. Door de samenwerking met Avanti biedt zij een betrouwbare en veilige oplossing die volledig in lijn is met de geldende en toekomstige wetgeving.