Goede kwaliteit van het werk (90%), een goede persoonlijke indruk/communicatie (40%) en het nakomen van afspraken (77%) zijn zaken die een consument belangrijk vindt bij tegelwerk. Voor slechts 13% van de consumenten (jongeren iets meer) is de prijs een onderwerp.
BOVATIN vroeg zich af hoe zij haar toekomstige rol het beste kan invullen. Om hier meer grip op te krijgen liet BOVATIN door I&O Research een onderzoek uitvoeren naar het gebruik van tegels in het interieur en hoe de keuze voor plaatsing daarvan wordt gemaakt. Doel van dit onderzoek is om een beeld te schetsen van de ervaringen, wensen en verwachtingen van consumenten omtrent tegels en tegelzetters. In deel twee van het onderzoek zal ook de branche zelf nader onderzocht worden, onder andere aan de hand van een confrontatie met de uitkomsten van het consumentenonderzoek.
Internet wordt niet vaak gebruikt als inspiratiebron voor tegels of om een tegelzetter te vinden. Mond-tot-mond reclame en ervaringen van bekenden zijn dé redenen.
- Bekijk ook
- bovatin.nl