De gloednieuwe transportservice van Interieurspuiterij Jansen vormt de ideale aanvulling op het Kleurenmuseum, de moderne showroom waarmee eigenaren Ruud en Coen Jansen al een jaar lang naam maken in de interieurbouw en meubelbranche. “We groeien dankzij onze innovaties richting een honderd procent service”, stelt Ruud Jansen tevreden vast.
Vrijwel de gehele meubelindustrie en interieurbouw heeft of krijgt dit jaar te maken met een aanzienlijk omzetverlies door de coronacrisis, wijst onafhankelijk onderzoek van brancheorganisatie CBM uit. Bij Interieurspuiterij Jansen is van een crisissituatie momenteel echter allesbehalve sprake. “Misschien dat we op langere termijn de gevolgen nog gaan merken”, houdt Ruud Jansen een slag om de arm. “Maar vooralsnog hebben we het, net als veel van onze klanten, drukker dan ooit tevoren. Helemaal nu onze showroom volop in de picture staat.”
Gigantische impact
Samen met zijn broer ontvangt Ruud in zijn Kleurenmuseum aan de lopende band klanten, die hier in alle rust een blik kunnen werpen op het pure vakmanschap van de Nuenense onderneming. “De impact van onze showroom is echt gigantisch”, merkt de ondernemer. “Van heide en verre komt men speciaal voor het Kleurenmuseum naar Nuenen gereisd, soms zelfs op de bonnefooi. We maken mee dat we op een willekeurige zaterdagochtend zes klanten aan het rondleiden zijn. Voorheen, toen onze kleinere showroom zich nog op de begane grond bevond, was dit nimmer het geval. En dan te bedenken dat nog niet alle interieurbouwers, meubelmakers en architecten op de hoogte zijn van het bestaan van ons Kleurenmuseum.”
Vertrouwde kwaliteit
Gevraagd naar de verklaring voor het succes hoeft Jansen niet lang na te denken. “Hetgeen wij presenteren in onze showroom is in de spuitwereld ongekend. Ga maar na: de 400 verschillende stalen, de onbegrensde mogelijkheden in afwerking, de sfeer, de inrichting; dit zie je nergens. Dit merken we ook aan de reacties van zowel bestaande als nieuwe klanten. Ze kijken hun ogen uit. Daar komt bij dat we achter de schermen de vertrouwde, gewenste kwaliteit kunnen blijven leveren waarmee we in de afgelopen veertig jaar zo groot zijn geworden. Want daar draait het natuurlijk uiteindelijk om.”
Een volgende slag
De gebroeders Jansen zijn verheugd dat de enorme investering in de nieuwe showroom zich terugbetaalt en zijn alweer bezig een volgende innovatie in het leven te roepen: de transportservice. Hiermee slaan ze een volgende slag in de spuit- en lakwereld, zo is de gezamenlijke overtuiging. Ruud Jansen heeft het idee dat er momenteel eerder spuiterijen verdwijnen dan dat er nieuwe worden opgestart.
“Met de extra transportservice kunnen we niet alleen onze bestaande klanten nog beter bedienen, maar ook nieuwe klantenkringen aanboren. Nu is het nog zo dat interieurbouwers hun spullen af komen leveren bij onze vestigingen in Nuenen, Herentals en Kinrooi (België), vanaf heden komen wij naar de klant toe. Een deel van onze klanten maakt nu al enthousiast gebruik van onze nieuwe service. Dit biedt goede hoop voor de toekomst.”
Een goed startmoment
Overigens staat de gloednieuwe vrachtwagen al sinds enkele weken voordat de coronacrisis begon te schitteren op de parkeerplaats van Interieurspuiterij Jansen. Ruud Jansen: “Toen de crisis begon dachten we in eerste instantie; ‘is dit wel een goed moment om met deze transportservice van start te gaan?’ Inmiddels weten we beter. Ten eerste hebben we met het oog op ons eigen interne transport over de verschillende vestigingen veel baat bij de nieuwe investering. En stel dat we alsnog last krijgen van de coronacrisis, dan ben ik ervan overtuigd dat we dankzij deze logistieke service nieuwe klanten aan ons weten te binden. Niet alleen in de regio’s waarin we actief zijn, maar over heel Nederland en België. Dankzij de nieuwe showroom en de transportmogelijkheden groeien we richting een honderd procent service. Klanten weten te dit waarderen.”
Ralf Pijnenburg
Gigantische impact
Samen met zijn broer ontvangt Ruud in zijn Kleurenmuseum aan de lopende band klanten, die hier in alle rust een blik kunnen werpen op het pure vakmanschap van de Nuenense onderneming. “De impact van onze showroom is echt gigantisch”, merkt de ondernemer. “Van heide en verre komt men speciaal voor het Kleurenmuseum naar Nuenen gereisd, soms zelfs op de bonnefooi. We maken mee dat we op een willekeurige zaterdagochtend zes klanten aan het rondleiden zijn. Voorheen, toen onze kleinere showroom zich nog op de begane grond bevond, was dit nimmer het geval. En dan te bedenken dat nog niet alle interieurbouwers, meubelmakers en architecten op de hoogte zijn van het bestaan van ons Kleurenmuseum.”
Vertrouwde kwaliteit
Gevraagd naar de verklaring voor het succes hoeft Jansen niet lang na te denken. “Hetgeen wij presenteren in onze showroom is in de spuitwereld ongekend. Ga maar na: de 400 verschillende stalen, de onbegrensde mogelijkheden in afwerking, de sfeer, de inrichting; dit zie je nergens. Dit merken we ook aan de reacties van zowel bestaande als nieuwe klanten. Ze kijken hun ogen uit. Daar komt bij dat we achter de schermen de vertrouwde, gewenste kwaliteit kunnen blijven leveren waarmee we in de afgelopen veertig jaar zo groot zijn geworden. Want daar draait het natuurlijk uiteindelijk om.”
Een volgende slag
De gebroeders Jansen zijn verheugd dat de enorme investering in de nieuwe showroom zich terugbetaalt en zijn alweer bezig een volgende innovatie in het leven te roepen: de transportservice. Hiermee slaan ze een volgende slag in de spuit- en lakwereld, zo is de gezamenlijke overtuiging. Ruud Jansen heeft het idee dat er momenteel eerder spuiterijen verdwijnen dan dat er nieuwe worden opgestart.
“Met de extra transportservice kunnen we niet alleen onze bestaande klanten nog beter bedienen, maar ook nieuwe klantenkringen aanboren. Nu is het nog zo dat interieurbouwers hun spullen af komen leveren bij onze vestigingen in Nuenen, Herentals en Kinrooi (België), vanaf heden komen wij naar de klant toe. Een deel van onze klanten maakt nu al enthousiast gebruik van onze nieuwe service. Dit biedt goede hoop voor de toekomst.”
Een goed startmoment
Overigens staat de gloednieuwe vrachtwagen al sinds enkele weken voordat de coronacrisis begon te schitteren op de parkeerplaats van Interieurspuiterij Jansen. Ruud Jansen: “Toen de crisis begon dachten we in eerste instantie; ‘is dit wel een goed moment om met deze transportservice van start te gaan?’ Inmiddels weten we beter. Ten eerste hebben we met het oog op ons eigen interne transport over de verschillende vestigingen veel baat bij de nieuwe investering. En stel dat we alsnog last krijgen van de coronacrisis, dan ben ik ervan overtuigd dat we dankzij deze logistieke service nieuwe klanten aan ons weten te binden. Niet alleen in de regio’s waarin we actief zijn, maar over heel Nederland en België. Dankzij de nieuwe showroom en de transportmogelijkheden groeien we richting een honderd procent service. Klanten weten te dit waarderen.”
Ralf Pijnenburg
- Bekijk ook
- spuiterij-jansen.nl