Nieuwe strategie en logo voor PearlPaint

Algemeen 17-10
Nieuwe strategie en logo voor PearlPaint

PearlPaint Group is volop in beweging. De overname van NelfKoopmans in mei 2023 heeft dat in een stroomversnelling gebracht. Met 18 merken die via verschillende kanalen hun weg vinden naar de gebruikers is een stevige strategie voor de organisatie onmisbaar. ‘Beschermen wat van waarde voor je is’, dat is waar PearlPaint Group voor staat. Bij de nieuwe strategie is ook een nieuw logo ontwikkeld met de pay off: Geef ‘t glans!

Nieuwe strategie en logo voor PearlPaint

Met de nieuwe strategie van PearlPaint Group verdwijnen de bedrijfsnamen NelfKoopmans en Bleko Chemie. “Het doel is om als één organisatie waarde te creëren door intensief samen te werken in de hele keten. Door te luisteren naar eindgebruikers, winkels en groothandels en door te denken in oplossingen. Zo kunnen we samen de hoogst haalbare resultaten behalen. Zo geven we zaken glans”, aldus algemeen directeur Jan-Willem de Graaff.

Nieuwe strategie en logo voor PearlPaint

Investeren in merken

Wat van waarde is, moet beschermd worden. Of het nu gaat om je huis, gebouwen, machines, installaties, voertuigen of schepen. Met het brede merkenportfolio heeft PearlPaint Group een oplossing voor elke fase van (schilder)werkzaamheden: voorbehandelen, repareren, gronden, afwerken en reinigen. Vanuit een gecentraliseerde marketingafdeling gaat de groep de merken nog scherper positioneren en krachtiger ondersteunen, op verkooppunten, online en met campagnes.

Internationale interesse voor PearlPaint

Naast de drie locaties in Enschede, Lelystad en Marrum, heeft de groep ook een succesvolle verkooporganisatie in Wroclaw, Polen. Vanuit deze locatie wordt de Oost-Europese markt bediend. In het buitenland is een groeiende interesse voor de producten van PearlPaint Group. Een goed voorbeeld zijn de foodgrade gecertificeerde coatings van NYLO, die uniek zijn in Europa. De Graaff: “Die interesse is wederzijds. We gaan onze pijlen nog meer op Europarichten, te beginnen met de food industrie.”

Innoveren voor duurzaamheid en veiligheid

Wat je beschermt gaat langer mee. En daarmee draagt het gebruik van beschermende producten bij aan duurzaamheid. “Daarom vinden we doelmatigheid en efficiënt gebruik van onze producten het allerbelangrijkst, samen met veiligheid voor mens en milieu”, aldus De Graaff. Om dit continu te verbeteren, innoveert PearlPaint Group voortdurend in de eigen R&D laboratoria. Het doel is altijd tweeledig. Het maximaliseren van de waarde van onze oplossingen. En het maximaal reduceren van schadelijke ingrediënten en fossiele grondstoffen. “Bij alles wat we doen staan de veiligheid en gezondheid van onze medewerkers en gebruikers altijd voorop”, besluit De Graaff.